HomeHet begin van OZD advies – ontstaan vanuit Ontzorgdesk

Het begin van OZD advies – ontstaan vanuit Ontzorgdesk

Ontzorgdesk is al jaren een vertrouwde naam op het gebied van arbodienstverlening, maar we merkten in de praktijk dat er steeds meer vraag kwam naar gespecialiseerde ondersteuning in HR en arbeidsrecht. Om aan deze vraag te voldoen, hebben we besloten deze diensten onder te brengen in een nieuw label: OZD advies.

OZD advies is dan ook ontstaan vanuit de behoefte van onze klanten. Een behoefte die we dagelijks zagen groeien binnen onze bestaande dienstverlening van Ontzorgdesk. Steeds meer werkgevers zijn namelijk op zoek naar praktische ondersteuning bij personeelszaken en juridisch advies in complexe casussen.

Sommige werkgevers hebben behoefte aan direct eerstelijnsadvies, andere werkgevers zoeken juist een HR-manager die voor een aantal uur per interim aan de slag gaat. Bijvoorbeeld om een zwangerschapsverlof op te vullen, een zieke werknemer tijdelijk te vervangen of wanneer de organisatie nog te klein is voor een zelfstandige HR-manager. Ook kan het zo zijn dat juist behoeft is van extra expertise om de huidige werknemers van de HR-afdeling wat meer richting te geven.

Ook op juridisch gebied zien wij de vragen steeds meer toenemen. De casussen worden steeds complexer. Ook is er sprake van veel ontwikkelingen van wet- en regelgeving binnen het arbeidsrecht. Het is fijn als je als organisatie een adviseur hebt die jou hiervan op de hoogte houdt.

Waarom OZD advies?

Vanuit OZD advies bieden wij een breed scala aan diensten op het gebied van HR en arbeidsrecht. Ons doel is om werkgevers te adviseren en ondersteunen in alle facetten van personeel, van werving en selectie tot het voldoen aan wettelijke verplichtingen. In de huidige arbeidsmarkt, waar het vinden en behouden van personeel steeds uitdagender wordt, is het van cruciaal belang dat werkgevers hun personeelsbeleid zowel juridisch als praktisch op orde hebben. Dit is waar OZD advies van grote waarde kan zijn.

Eerste stap naar een compleet ‘HR en juridisch proof’ beleid

Een van de kerncomponenten van onze dienstverlening is de ‘check personeel’. Deze dienst bieden wij aan om werkgevers te helpen een duidelijk beeld te krijgen van hun huidige situatie. Hebt u aan alle wettelijke verplichtingen voldaan? Waar zitten de blinde vlekken in uw personeelsbeleid? Tijdens de check voeren wij een grondige doorlichting van uw bedrijf uit en leveren wij een advies met concrete, praktische verbeterpunten. Dit helpt werkgevers om niet alleen compliant te zijn, maar ook om een aantrekkelijke werkgever te worden en te blijven.

Daarnaast bieden wij een juridisch abonnement aan. Dit abonnement is ideaal voor werkgevers die regelmatig kleine, korte vragen hebben en behoefte hebben aan snel en vakkundig advies. Of het nu gaat om een vraag over arbeidsrecht, een contractuele kwestie of een HR-procedure, met ons abonnement hebt u altijd toegang tot deskundig advies.

Pijler Ziektewet Eigenrisicodragerschap

Grip krijgen op re-integratie en kostenbesparing? Dan komt onze derde pijler van ZW ERD goed van pas. Voor sommige werkgevers kan dit aanzienlijke besparingen opleveren. We merkten dat wanneer werknemers ziek uit dienst gingen, ze vaak uit het oog werden verloren en er geen grip meer was op hun re-integratie. Met het Ziektewet Eigenrisicodragerschap, uitgevoerd door OZD Advies en Ontzorgdesk gezamenlijk, behouden werkgevers controle over het re-integratieproces en kunnen zij beter sturen op kosten en uitkomsten.

OZD advies brengt mensen en bedrijven samen

Dankzij onze expertise in de drie pijlers kunnen wij ervoor zorgen dat uw organisatie niet alleen voldoet aan de wettelijke verplichtingen, maar ook goed presteert en verder kan groeien.

Wij brengen mensen en bedrijven weer samen en zetten ons daar de volle 100% voor in! Inmiddels weten al veel werkgevers ons te vinden, sluit je ook bij ons aan en kom in contact!

Deel dit bericht: