Wervingscampagne voor openstaande vacatures
Klant: Progress Flevoland
Duur: 4 weken, 4-6 uur per week
Progress Flevoland, een organisatie actief in de GGZ-sector, zocht naar een effectieve manier om verschillende openstaande vacatures te vullen met hooggekwalificeerd personeel, passend bij de organisatie. Met een groeiende vraag naar GGZ-professionals was het vinden van de juiste kandidaten een uitdaging in een krappe arbeidsmarkt. Ze hadden behoefte aan een gerichte wervingsstrategie die snel resultaat zou opleveren.
Hulp werd ingeschakeld – wij mochten aan de slag gaan. Eerst zijn we in gesprek gegaan met Eline en Gerdie (beide eigenaren) om de hulpvraag zo goed mogelijk in beeld te brengen en een plan van aanpak op te stellen. Na akkoord, zijn we vier weken lang actief gaan werven via de wervingscampagne.
De aanpak was als volgt:
Social media advertenties: Via Facebook en Instagram hebben we een gerichte advertentiecampagne opgezet om GGZ-professionals te bereiken. Hierbij hebben we eerst een pakkend design opgemaakt in de stijl van Progress Flevoland, met een korte vacaturetekst. Deze social media campagne zorgde niet alleen voor het aantrekken van nieuwe kandidaten, maar bood ook extra naamsbekendheid en promotie voor Progress.
LinkedIn sourcing: Vier weken lang hebben we gericht gezocht naar GGZ-profielen via LinkedIn. Door gebruik te maken van het eigen LinkedIn account van Eline konden we veel gerichter berichtjes sturen met een persoonlijke boodschap. Door de juiste zoektermen konden we zoeken naar kandidaten die perfect aansloten bij de vacatures, hierdoor hebben we de kans vergroot om direct de juiste mensen te bereiken. Een ander voordeel hiervan is dat Eline nu haar netwerk heeft uitgebreid met zo’n 200 professionals in haar vakgebied, waardoor ze hier in de toekomst ook nog veel profijt van zal ervaren.
Herschrijven en verspreiden van vacatures: Vijf bestaande vacatures werden in een ‘nieuw jasje gestoken’ en geplaatst op de website en een korte samenvatting van alle vacatures op alle sociale platformen om een breed bereik te genereren. Hierbij lag de focus op een pakkende schrijfstijl die aansloot bij de doelgroep.
De wervingscampagne leverde binnen vier weken indrukwekkende resultaten op:
Een HBO Social Worker is gestart.
Een orthopedagoog zit in haar tweede gesprek.
Een psychomotorisch therapeut (PMT’er) gaat binnenkort aan de slag.
Er vond een tweede gesprek plaats met een regiebehandelaar.
Een andere HBO-professional werd enthousiast over de vacature en start binnenkort.
Operationeel directeur Eline Quist:
‘We kunnen niet anders dan lovend zijn over ons contact met Margaretha. Vanaf het eerste contact was zij snel bereikbaar en altijd bereid om even mee te denken en te helpen. Ze is flexibel en dat maakt het makkelijk om afspraken te maken of vragen te stellen. Dankzij haar inzet hebben we ons personeel weer op sterkte. En dat binnen drie maanden!’
De wervingscampagne heeft bewezen dat een gerichte en professionele aanpak een groot verschil maakt, zelfs in een uitdagende arbeidsmarkt. Dankzij onze expertise in social media advertising, gerichte LinkedIn-sourcing en het schrijven van aantrekkelijke vacatureteksten, heeft Progress Flevoland binnen korte tijd meerdere posities kunnen invullen. Deze samenwerking toont de kracht van een strategische en op maat gemaakte wervingsaanpak.
Naast de mooie resultaten, staan we ook stil bij de fijne samenwerking met Eline en Gerdie – er waren korte lijntjes, waardoor er veel ruimte was om te schakelen over de voorgedragen profielen!
Ook hulp nodig bij werving?
Neem contact op met OZD Advies en ontdek hoe wij jouw organisatie kunnen helpen om de juiste professionals aan te trekken!